Przemysł samochodowy – asortyment

Pompa oleju do: FIAT 125p

Przeznaczenie urządzenia:
Przekładnia licznika kilometrów jest elementem skrzyni biegów samochodu FIAT 125p i POLONEZ. Poszczególne odmiany przekładni licznika kilometrów różnią się konstrukcją koła zębatego napędzanego. Zadaniem przekładni jest przeniesienie ze skrzyni biegów odpowiedniego momentu napędowego na wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierza.

Działanie:
Przekładnia licznika kilometrów napędzana jest przez koło zębate (ślimakowe), znajdujące się na wałku skrzyni biegów. Następnie poprzez te przekładnie i giętki wałek jest napędzany wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierz.

Obsługa:
Przekładnia licznika kilometrów nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.

Naprawa:
Przekładnia licznika kilometrów nie naprawia się, lecz wymienia na nową.

  • Przenoszony max. moment obciążający: Nm 0,0686
  • Max. przenoszone obroty: Hz 43
  • Przełożenie wewnętrzne przekładni: - 1:1
  • Temperaturowy zakres pracy: °C    -50 - +70
  • Smarowanie: mgła olejowa
  • Masa (FIAT 125):kg 0,225
  • Masa (POLONEZ): kg 0,181

Dane techniczne:

Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0

Nr fabryczny
METAL-TECH
Smarowniczka
Masa (kg)
367.16.206
StB1/8"PN-76/M-86002 (prosta)
5,5
367.16.210
St B1/8"-45° PN-76/M-86002 (pod kątem)
5,5
Pompa oleju do: FIAT 125p

Pompa oleju do: Polonez 1500/1600 cm³

Przeznaczenie urządzenia:
Pompa oleju stosowana jest w układzie smarowania silnika o pojemności 1500/1600 cm³ w samochodzie POLONEZ.

Działanie:
Pompa oleju zębata jest zamocowana do spodu kadłuba silnika i napędzana przez wałek rozrządu za pomocą pary kół zębatych o zębach skośnych. Przy obracaniu się kół zębatych zasysany jest olej z miski olejowej do komory ssania pompy, gdzie jest chwytany przez zęby kół i przenoszony wzdłuż ścianek korpusu do komory tłoczenia, skąd płynie do przewodów olejowych silnika. Tłoczkowy zawór regulacyjny ciśnienia oleju utrzymuje w sposób właściwy max. ciśnienie wytwarzane przez pompę przy określonym zakresie obrotów, a ewentualne nadwyżki ciśnienia są odprowadzane do komory ssania pompy.


Dodatkowy element:

  • Nr fabryczny : 0.30.000/040516
  • Masa (kg): 1,8


Dane techniczne:

Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0

Założona liczba obrotów
[np] obr/min
Max. ciśnienie tłoczenia
[Pt] MPa
500
>0,441 <1
2500
>0,834 <1
Pompa oleju do: Polonez 1500/1600 cm³

Pompa wody do: POLONEZ

Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia samochodów POLONEZ. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.

Działanie:
Napęd pompy jest przenoszony z wału korbowego za pomocą paska klinowego. Pompa pobiera wodę z chłodnicy i tłoczy ją do przestrzeni wodnej kadłuba i głowicy silnika. Pompa działa na zasadzie sił odśrodkowych; jest pompą wirową.

Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.

Naprawa:
Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.



Dodatkowy element:

  • Nr fabryczny: 3.32.000/061084
  • Nr wew. METAL-TECH: 11 14 012   
  • Pobór mocy max. przez pompę: 1 KW
  • Sprawność: 30 %
  • Masa: 1,5 kg 


Dane techniczne:

Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0

Założone obroty wirnika
[np] obr/min
Ciśnienie tłoczenia
[Pf] MPa
Wydajność [Q]
dm³ /min
3300
0,034
>90
5250
0,083
>90
Pompa wody do: POLONEZ

Pompa wody do: ŻUK, NYSA, TARPAN

Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia silnika S21 o pojemności 2100 cm³ w samochodach Nysa, Żuk i Tarpan. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.

Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.

Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji. Jedyną czynnością przy pompie 17-1307010-1 jest uzupełnienie przestrzeni między łożyskami smarem ŁT-7 (co 6000 km przebiegu).

Naprawa:
Do naprawy pompy wody służy zestaw naprawczy nr 11 25 007 2. Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.


Dodatkowy element:

  • Nr fabryczny: 17-1307010-1
  • Smarowniczka: StM6x1 PN-76/M-86002
  • Pobór mocy: 1,2 KW
  • Sprawność: 33 %
  • Korpus z króćcem: 17-1307021-2
  • Masa (kg): 1,7
     

Dane techniczne:

Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0

Założone obroty wirnika
[np] obr/min
Ciśnienie tłoczenia
[Pf] MPa
Wydajność [Q]
dm³ /min
2980
0,044
>95
4760
0,108
>140
Pompa wody do: ŻUK, NYSA, TARPAN

Pompa wody do silnika andrychowskiego LUBLIN

Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) bez sprzęgła elektromagnetycznego stosowana jest w układzie chłodzenia silnika wysokoprężnego 4C90 o pojemności 2400 cm³ w samochodach dostawczych i przeznaczona jest tylko na części zamienne. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.

Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.

Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.

Naprawa:
Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.

Dane techniczne:

  • Pobór mocy max. przez pompę: 1,5 KW
  • Sprawność: 33 %


Rodzaje urządzenia:

  • Nr fabryczny:11 26 042 z piastą koła pasowego 11.26.211
  • masa z gwintem 1,30 [kg] 
Pompa wody do silnika andrychowskiego LUBLIN

Pompa wody do: STAR na wąski pasek

Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia silnika 359 o pojemności 6800 cm³ w samochodach STAR 200, STAR 266 oraz STAR 1142. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.

Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskami klinowymi od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.

Obsługa:
Pompa wody nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji. Jedyną czynnością jest uzupełnienie przestrzeni między łożyskami smarem ŁT-7 (co 6000 km przebiegu).

Naprawa:
Do naprawy pompy wody służy zestaw naprawczy nr 12 01 007 2. Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.


Dodatkowy element:

  • Pobór mocy: 1,7 KW
  • Sprawność: 33 % 


Dane techniczne:

Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0

 

Nr fabryczny
METAL-TECH
Smarowniczka
Masa (kg)
367.16.206
StB1/8"PN-76/M-86002 (prosta)
5,5
367.16.210
St B1/8"-45° PN-76/M-86002 (pod kątem)
5,5
Pompa wody do: STAR na wąski pasek

Przekładnia licznika kilometrów do: FIAT 125p, POLONEZ

Przeznaczenie urządzenia:
Przekładnia licznika kilometrów jest elementem skrzyni biegów samochodu FIAT 125p i POLONEZ. Poszczególne odmiany przekładni licznika kilometrów różnią się konstrukcją koła zębatego napędzanego. Zadaniem przekładni jest przeniesienie ze skrzyni biegów odpowiedniego momentu napędowego na wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierza.

Działanie:
Przekładnia licznika kilometrów napędzana jest przez koło zębate (ślimakowe), znajdujące się na wałku skrzyni biegów. Następnie poprzez te przekładnie i giętki wałek jest napędzany wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierz.

Obsługa:
Przekładnia licznika kilometrów nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.

Naprawa:
Przekładnia licznika kilometrów nie naprawia się, lecz wymienia na nową.

  • Przenoszony max. moment obciążający: Nm 0,0686
  • Max. przenoszone obroty: Hz 43
  • Przełożenie wewnętrzne przekładni: - 1:1
  • Temperaturowy zakres pracy: °C    -50 - +70
  • Smarowanie: mgła olejowa
  • Masa (FIAT 125):kg 0,225
  • Masa (POLONEZ): kg 0,181

 



Nr fabryczny
Liczba zębów koła zębatego napędzającego w skrzyni biegów
Liczba zębów koła zębatego napędzającego na przekładni licznika
Zastosowanie
Koło napędzające do skrzyni biegów
Znaki szczególne na przekładni
1.30.001/4357193
5
11
Polonez 1500
Fiat 1300-1500 z 4 i 5-bieg. skrzynią
1.30.102/4357195
Jasnoniebieska zaślepka lub znak 5:11
1.30.001/018281
6
14
Polonez 1600-2000
z 5-bieg. skrzynią
1.30.102/018248
Biały punkt na zielonym tle lub znak 6:14
1.30.001/027603
5
12
Fiat 1300-1500 (podwyższony) z 4-bieg. skrzynią
1.30.102/027606
Pomorańczowa zaślepka lub znak 5:12
1.30.001/033976
7
15
Polonez 1600 5-bieg. skrzynia
1.30.102/033974
Czarna zaślepka lub znak 7:15
Przekładnia licznika kilometrów do: FIAT 125p, POLONEZ

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaku z naszymi przedstawicielami

Kontakt z naszą firmą