Przemysł samochodowy – asortyment
Pompa oleju do: FIAT 125p
Przeznaczenie urządzenia:
Przekładnia licznika kilometrów jest elementem skrzyni biegów samochodu FIAT 125p i POLONEZ. Poszczególne odmiany przekładni licznika kilometrów różnią się konstrukcją koła zębatego napędzanego. Zadaniem przekładni jest przeniesienie ze skrzyni biegów odpowiedniego momentu napędowego na wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierza.
Działanie:
Przekładnia licznika kilometrów napędzana jest przez koło zębate (ślimakowe), znajdujące się na wałku skrzyni biegów. Następnie poprzez te przekładnie i giętki wałek jest napędzany wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierz.
Obsługa:
Przekładnia licznika kilometrów nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.
Naprawa:
Przekładnia licznika kilometrów nie naprawia się, lecz wymienia na nową.
- Przenoszony max. moment obciążający: Nm 0,0686
- Max. przenoszone obroty: Hz 43
- Przełożenie wewnętrzne przekładni: - 1:1
- Temperaturowy zakres pracy: °C -50 - +70
- Smarowanie: mgła olejowa
- Masa (FIAT 125):kg 0,225
- Masa (POLONEZ): kg 0,181
Dane techniczne:
Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0
Nr fabryczny
METAL-TECH |
Smarowniczka
|
Masa (kg)
|
367.16.206
|
StB1/8"PN-76/M-86002 (prosta)
|
5,5
|
367.16.210
|
St B1/8"-45° PN-76/M-86002 (pod kątem)
|
5,5
|
Pompa oleju do: Polonez 1500/1600 cm³
Przeznaczenie urządzenia:
Pompa oleju stosowana jest w układzie smarowania silnika o pojemności 1500/1600 cm³ w samochodzie POLONEZ.
Działanie:
Pompa oleju zębata jest zamocowana do spodu kadłuba silnika i napędzana przez wałek rozrządu za pomocą pary kół zębatych o zębach skośnych. Przy obracaniu się kół zębatych zasysany jest olej z miski olejowej do komory ssania pompy, gdzie jest chwytany przez zęby kół i przenoszony wzdłuż ścianek korpusu do komory tłoczenia, skąd płynie do przewodów olejowych silnika. Tłoczkowy zawór regulacyjny ciśnienia oleju utrzymuje w sposób właściwy max. ciśnienie wytwarzane przez pompę przy określonym zakresie obrotów, a ewentualne nadwyżki ciśnienia są odprowadzane do komory ssania pompy.
Dodatkowy element:
- Nr fabryczny : 0.30.000/040516
- Masa (kg): 1,8
Dane techniczne:
Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0
Założona liczba obrotów
[np] obr/min |
Max. ciśnienie tłoczenia
[Pt] MPa |
500
|
>0,441 <1
|
2500
|
>0,834 <1
|
Pompa wody do: POLONEZ
Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia samochodów POLONEZ. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.
Działanie:
Napęd pompy jest przenoszony z wału korbowego za pomocą paska klinowego. Pompa pobiera wodę z chłodnicy i tłoczy ją do przestrzeni wodnej kadłuba i głowicy silnika. Pompa działa na zasadzie sił odśrodkowych; jest pompą wirową.
Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.
Naprawa:
Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.
Dodatkowy element:
- Nr fabryczny: 3.32.000/061084
- Nr wew. METAL-TECH: 11 14 012
- Pobór mocy max. przez pompę: 1 KW
- Sprawność: 30 %
- Masa: 1,5 kg
Dane techniczne:
Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0
Założone obroty wirnika
[np] obr/min |
Ciśnienie tłoczenia
[Pf] MPa |
Wydajność [Q]
dm³ /min |
3300
|
0,034
|
>90
|
5250
|
0,083
|
>90
|
Pompa wody do: ŻUK, NYSA, TARPAN
Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia silnika S21 o pojemności 2100 cm³ w samochodach Nysa, Żuk i Tarpan. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.
Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.
Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji. Jedyną czynnością przy pompie 17-1307010-1 jest uzupełnienie przestrzeni między łożyskami smarem ŁT-7 (co 6000 km przebiegu).
Naprawa:
Do naprawy pompy wody służy zestaw naprawczy nr 11 25 007 2. Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.
Dodatkowy element:
- Nr fabryczny: 17-1307010-1
- Smarowniczka: StM6x1 PN-76/M-86002
- Pobór mocy: 1,2 KW
- Sprawność: 33 %
- Korpus z króćcem: 17-1307021-2
- Masa (kg): 1,7
Dane techniczne:
Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0
Założone obroty wirnika
[np] obr/min |
Ciśnienie tłoczenia
[Pf] MPa |
Wydajność [Q]
dm³ /min |
2980
|
0,044
|
>95
|
4760
|
0,108
|
>140
|
Pompa wody do silnika andrychowskiego LUBLIN
Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) bez sprzęgła elektromagnetycznego stosowana jest w układzie chłodzenia silnika wysokoprężnego 4C90 o pojemności 2400 cm³ w samochodach dostawczych i przeznaczona jest tylko na części zamienne. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.
Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.
Obsługa:
Pompa nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.
Naprawa:
Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.
Dane techniczne:
- Pobór mocy max. przez pompę: 1,5 KW
- Sprawność: 33 %
Rodzaje urządzenia:
- Nr fabryczny:11 26 042 z piastą koła pasowego 11.26.211
- masa z gwintem 1,30 [kg]
Pompa wody do: STAR na wąski pasek
Przeznaczenie urządzenia:
Pompa wody (płynu) stosowana jest w układzie chłodzenia silnika 359 o pojemności 6800 cm³ w samochodach STAR 200, STAR 266 oraz STAR 1142. Jest to pompa odśrodkowa typu łopatkowego. Zadaniem pompy jest wytwarzanie stałego przepływu płynu z chłodnicy do przestrzeni kadłuba silnika.
Działanie:
Pompa odśrodkowa napędzana jest paskami klinowymi od wału korbowego, zasysa płyn z chłodnicy i tłoczy go do przestrzeni płynu kadłuba i głowicy silnika.
Obsługa:
Pompa wody nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji. Jedyną czynnością jest uzupełnienie przestrzeni między łożyskami smarem ŁT-7 (co 6000 km przebiegu).
Naprawa:
Do naprawy pompy wody służy zestaw naprawczy nr 12 01 007 2. Pompę można poddać regeneracji lub wymienić na nową.
Dodatkowy element:
- Pobór mocy: 1,7 KW
- Sprawność: 33 %
Dane techniczne:
Ciśnienie pełnego zdławienia P = max. przy Q=0
Nr fabryczny
METAL-TECH |
Smarowniczka
|
Masa (kg)
|
367.16.206
|
StB1/8"PN-76/M-86002 (prosta)
|
5,5
|
367.16.210
|
St B1/8"-45° PN-76/M-86002 (pod kątem)
|
5,5
|
Przekładnia licznika kilometrów do: FIAT 125p, POLONEZ
Przeznaczenie urządzenia:
Przekładnia licznika kilometrów jest elementem skrzyni biegów samochodu FIAT 125p i POLONEZ. Poszczególne odmiany przekładni licznika kilometrów różnią się konstrukcją koła zębatego napędzanego. Zadaniem przekładni jest przeniesienie ze skrzyni biegów odpowiedniego momentu napędowego na wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierza.
Działanie:
Przekładnia licznika kilometrów napędzana jest przez koło zębate (ślimakowe), znajdujące się na wałku skrzyni biegów. Następnie poprzez te przekładnie i giętki wałek jest napędzany wskaźnik licznika kilometrów i szybkościomierz.
Obsługa:
Przekładnia licznika kilometrów nie wymaga specjalnej obsługi w trakcie eksploatacji.
Naprawa:
Przekładnia licznika kilometrów nie naprawia się, lecz wymienia na nową.
- Przenoszony max. moment obciążający: Nm 0,0686
- Max. przenoszone obroty: Hz 43
- Przełożenie wewnętrzne przekładni: - 1:1
- Temperaturowy zakres pracy: °C -50 - +70
- Smarowanie: mgła olejowa
- Masa (FIAT 125):kg 0,225
- Masa (POLONEZ): kg 0,181
Nr fabryczny |
Liczba zębów koła zębatego napędzającego w skrzyni biegów
|
Liczba zębów koła zębatego napędzającego na przekładni licznika
|
Zastosowanie
|
Koło napędzające do skrzyni biegów
|
Znaki szczególne na przekładni
|
1.30.001/4357193
|
5
|
11
|
Polonez 1500
Fiat 1300-1500 z 4 i 5-bieg. skrzynią |
1.30.102/4357195
|
Jasnoniebieska zaślepka lub znak 5:11
|
1.30.001/018281
|
6
|
14
|
Polonez 1600-2000
z 5-bieg. skrzynią |
1.30.102/018248
|
Biały punkt na zielonym tle lub znak 6:14
|
1.30.001/027603
|
5
|
12
|
Fiat 1300-1500 (podwyższony) z 4-bieg. skrzynią
|
1.30.102/027606
|
Pomorańczowa zaślepka lub znak 5:12
|
1.30.001/033976
|
7
|
15
|
Polonez 1600 5-bieg. skrzynia
|
1.30.102/033974
|
Czarna zaślepka lub znak 7:15
|